BMW 740d - 2002
Vloženo: 14.02.2012
Změna: 19.11.2012 14:48
Diskuze: 0
Když se v roce 2002 objevilo na trhu nové BMW řady 7 kontroverzního automobilového návrháře Chrise Banglea nenávratně to rozdělilo svět na dva tábory. Jeden, který obdivoval nové netradiční tvary vozu a druhý, který smutnil po starém dobrém bavoráckéém designu. A bohužel pro BMW druhý tábor značně převládal. Ale čas ukázal jak moudré bylo konečně změnit starý okoukaný kabát a vypustit do světa něco co by pohnulo se stojatými vodami automobilů ve vyšší střední třídě. BMW řady 7 se začalo líbit více a více lidem a i graf prodeje začal strmě růst.
Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO
Čím tedy nové BMW řady 7 tolik vyprovokovalo svět a uchvátilo zákazníky našeho autobazaru. Podívejme se na exteriér vozu. Přídi dominují rozměrné světlomety se zabudovanými směrovkami v horní polovině, překryté shora kapotou a ze zdola nárazníkem. Mezi světly najdeme klasické chromované ledvinky a modrobílou vrtuli ozřejmující původ vozu. Navíc dlouhá přední kapota s dvěma prolisy dodává přídi na mohutnosti. Boční pohled odhalí obrovská 19 – ti palcová kola a masivnost bočních dveří. Záď připomíná trochu skládačku. Zvláštně vytvarované kufrové dveře doplněné zapuštěnými světly nenajdete na žádném jiném bavoráku. Sdružené svítilny pak najdeme na obvyklém místě v rozích zádě. Těžko ohodnotit vzhled vozu. Je to zkrátka úplně něco nového, co u BMW jen málokdo očekával a je potřeba si na design zvyknout. To samé platí i o interiéru. Jediné co zůstává je komfort a luxus a to vždy a všude.
Jinak palubní deska a vůbec celý vnitřek vozu neměl nic společného s jiným existujícím BMW. Palubní deska vykazuje mohutnost nutnou pro vlajkovou loď automobilky, ale základní konstrukce zůstala zachována. Na palubní desce najdeme dvě kapličky. Ta před řidičem je tvořena dvěma kulatými ukazateli a půlkruhovým displayem zobrazujícím základní data. Druhá kaplička pak ukrývá barevný display palubního PC. Na tuto kapličku plynule navazuje mohutná středová konzola a ta dále přechází ve středový tunel. Ten je nadstaven loketní opěrkou, která umožňuje pohodlné cestování a zároveň poskytuje ruce oporu při manipulaci s ovládacím prvkem i-drive. Pomocí tohoto stříbrného kolečka můžete nastavovat například audio systém, klimatizaci, tempomat a další nastavení vozu. Bohužel není tento systém zrovna nejjednodušší a kvůli velkému množství a možnostem nastavení je potřeba se v něm naučit pracovat. Další ovládací prvky jsou umístěny na volantu a středovém panelu. Marně byste hledali také řadící páku. Je nahrazena poměrně malou páčkou pod volantem a doplněna tlačítky sekvenčního řazení na volantu. To vše podtrhují výborné materiály (kůže a dřevo) a precizní německé zpracování. A třešničkou na dortu jsou potom sedadla nebo v tomto případě spíše křesla - komfortní a pohodlná ovšem s výborným bočním vedením.
Motorizace
Pro téměř dvě tuny těžké vozidlo bylo potřeba vyvinout i přiměřené motory. Jedním z těch výkonnějších je naftový přeplňovaný osmiválec disponující výkonem 190 kW při 4000 ot/min a neméně působivou hodnotou maximálního točivého momentu 600 Nm při 20000 ot/min. Tyto uctyhodné hodnoty jsou ještě umocněny téměř neslyšným chodem motoru a jeho kultivovaností. Při akcelerování, když se motor přehoupne přes 2000 ot/min, vás obrovský točivý moment zatlačí do sedaček. Ve skvělé souhře se šestistupňovou samočinnou převodovkou rychlost stále roste a na hodnotě 100 km/hod se zastaví již po 7 vteřinách. Slušný výkon na tak veliké auto. A to vše při rozumné spotřebě okolo 10 litrů nafty na 100 km. Na komfortní styl jízdy je odladěn i podvozek a o výmolech nebo nerovnostech povrchu vozovky se de facto nedozvíte. Jízdní vlastnosti zadokolky jsou díky systému jízdní stability plně pod kontrolou a typického přetáčivého chování se nemusíte obávat ani v extrémních situacích. Vysoce výkonné jsou i brzdy, které se musí postarat o takto těžký vůz. A zvládají to s přehledem. Jediné co by ještě jízdní vlastnosti dokázalo vylepšit, by byl pohon všech čtyř kol.