Citroën C4 2.0 HDI Exclusive
Vloženo: 14.02.2012
Změna: 19.11.2012 14:50
Diskuze: 0
Citroën C4 je v nižší střední třídě velmi populární a i když nedosahuje kvalit Golfu nebo Focusu, velmi úspěšně jim šlape na paty. Předchozí generace přinesla několik zajímavých technologických novinek a i když je v tom současná generace trochu méně novátorská, podle nás se povedla. Citroën C4 předchozí generace nabízel relativně povedený design, slušný vnitřní prostor, moderní motory a jisté jízdní vlastnosti, na což by chtěla nová generace navázat. Po designové stránce se tento model opravdu povedl, vypadá o poznání agresivněji, než generace předchozí a například vedle trochu kontroverzní Astry vypadá opravdu dravě.
Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO
Mohutná maska chladiče obsahuje spoustu chromovaných dekoračních prvků, které automobilu dodávají na stylu. Světlomety jsou protáhlé až do boční části karoserie a líbilo se nám, jak jsou ostře řezané. Zadní část tak sportovní a agresivní není, je o poznání více uhlazená, ale také se nám celkem líbila. Trochu nám připomínala záď nové generace modelu C3, ale rozdíly zde samozřejmě jsou. Nad zadním sklem najdeme decentní spoiler, ale jinak zde mnoho výrazných sportovních prvků není. Testovaný model byl osazen stylovými litými koly a červenou metalízou, která se ale k celkovému stylu vozu příliš nehodila a raději bychom viděli nějakou výraznější a méně usedlou barvu.
Interiér je opravdu špičkový a v tomto ohledu jsme byli naprosto spokojeni. Je moderní a samozřejmě je velmi dobře zpracovaný. Na etalon této třídy, VW Golf, sice nemá, ale je jen velmi málo pod ním. Plasty jsou měkké, kvalitní na dotek a je vidět, že si v Citroënu dali na interiéru záležet. Všechny budíky jsou bez problémů čitelné, ovládací prvky jsou rozmístěny intuitivně a v tomto ohledu určitě nebudete mít problémy.Modré podsvícení palubní desky vypadá velmi moderně a líbilo se nám více, než klasika v podobě zelené. Testovaný model dorazil v praktické pětidveřové variantě, přičemž interiér je slušně prostorný na předních i zadních sedadlech. Kufr je také vcelku prostorný a samozřejmě ho můžete také zvětšit, a to tak, že sklopíte zadní sedačky.
O pohon tohoto modelu se staral moderní dieselový motor o zdvihovém objemu 1997cc, který dává nejvyšší výkon 150 koní při 3750 ot/min a kroutící moment 300 Nm při 2000 ot/min. To sice nejsou úplně nejlepší hodnoty v této kategorii, ale jsou nadprůměrné a pro potřeby drtivé většiny řidičů to bude více než dostatečné stádo. Výkon je přenášen na přední kola, což je samozřejmé a o přenášení se stará šestistupňová manuální převodovka. Ta svou přesností nepatří mezi nejlepší, ale je dost možné, že to bylo dáno konkrétním exemplářem. Focus, Golf nebo například Fiat Bravo mají převodovku o poznání lepší. Jízdní výkony na silnici jsou skvělé, líbil se nám plynulý a skutečně mohutný zátah motoru, který vám umožní zrychlit z 0 – 100 km/h za 8.6 sekund, což je dobrý výsledek, stejně tak jako maximální rychlost okolo 207 km/h. Spotřeba se dá bez větších problémů udržet na hranici 5.5 litru, při normální jízdě se dostanete tak na 6 litrů a u motoru jsme ocenili kromě úsporného běhu také klidný projev, a to i za studena. Jízdní vlastnosti jsou velmi jisté, karoserie je stabilní, dobře vyvážená a nemusíte se bát ani klikatějších okresek, protože Citroën drží v zatáčkách skutečně obstojně. Nezapomnělo se ani na komfort, což je u Citroënu tak nějak samozřejmostí a odpružení zvládá naše nekvalitní okresky s přehledem.
Názor autobazaru Arho
Citroën C4 nové generace se opravdu velmi povedl a proti předchozí generaci se zlepšily jak jízdní vlastnosti, tak dílenské zpracování interiéru. Design je povedený a motor 2.0 HDi se k praktickému hatchbacku vcelku hodí, i když bychom si rádi vyzkouušeli i některý z benzinových motorů. Spotřeba motoru je nízká a i když je to diesel, je slušně tichý i při studeném startu, což je vedle mohutného zátahu jedna z jeho nejlepších vlastností.