Dacia Logan (od 2004)
Vloženo: 15.02.2012
Změna: 19.11.2012 15:03
Diskuze: 0
Rumunská Dacia Logan vznikala pod taktovkou Renaultu. Stejně jako předchůdce, model Solenza, využívá francouzskou techniku. Ta je však modernější. Navíc se výrazně zlepšilo dílenské zpracování i použité materiály . Přesto v tomto směru patří Logan stále pod průměr. V provedení sedan se vůz představil v roce 2004. Z počátku se dodával pouze s dvojicí zážehových osmiventilových pohonných jednotek o objemech 1,4 a 1,6 litru. Prostorné kombi pod označením MCV bylo představeno v roce 2006. Jde o verzi, která dokáže přepravit až sedm cestujících.
Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO
Změn doznala také nabídka pohonných jednotek. Objevil se šestnáctiventilový motor o objemu 1,6 litru a také úsporný turbodiesel 1.5 dCi. O rok později ale byla šestnáctiventilová šestnáctistovka stažena z nabídky pro ČR. Do té se pro změnu dostal silnější turbodiesel o objemu 1,5 litru a výkonu 62 kW. Bariérový test Euro NCAP absolvovala Dacia Logan v provedení sedan v roce 2005. Za ochranu posádky při nárazu vybojovala pouze tři hvězdičky z pěti možných, což je podprůměrný výsledek. Prostor pro posádku tvoří levně působící materiály. Palubní deska je z tvrdých plastů s nevalnou povrchovou úpravou a totéž platí pro výplně dveří. Výhodu vidíme v prostornosti interiéru. Ani cestující na zadních sedadlech se tísnit nebudou. Mnoho motoristů ocení i prostornou schránku před spolujezdcem a celkem pohodlná sedadla. Zavazadelník má objem 510 litrů - to je pěkná hodnota. Opěradla zadních sedadel ale nelze sklopit, což jeho využití značně omezuje.
Minusem je rozhodně špatné odhlučnění motorového prostoru a podvozku. Nepotěší ani nepřesné řazení. Motory i převodovky pocházejí od Renaultu. Stejně je to i s celou řadou dalších dílů, čehož si lze všimnout v interiéru. Jízdní vlastnosti vozu vidíme jako podprůměrné, komfort odpružení ale není špatný. Tvrdé plasty uvnitř vozu jsou nezřídka zdrojem vrzání při přejezdu nerovností. Základní agregát bude nenáročným řidičům stačit. Atletické výkony od něj ale nelze čekat. Výrobcem udávanou průměrnou spotřebu 6,8 litru jsme v zimních podmínkách asi o litr překročili. Šestnáctistovka má znatelně více sil. Lépe si stojí i turbodiesely, které zdobí opravdu nízká spotřeba. Se spolehlivostí je to ale už horší. V tomto směru jsou rozhodně lepší volbou benzinové motory.
Časté závady
Dacii Logan velmi často trápí předčasně opotřebená spojka, objevují se vůle na přední nápravě i závady stěračů. Výjimku netvoří ani problémy s centrálním zamykáním nebo elektrickým stahováním oken. Zejména u automobilů z počátku výroby se můžete setkat s vadami laku, ale i korozí. Ta se projevuje jednak jako povrchová koroze podvozkových částí, což není takový problém. Napadá však také zadní podběhy a zde dokáže způsobit velké škody. Rez často pracuje tiše pod koberci v zavazadelníku a výsledek může být děsivý. Turbodiesely 1.5 dCi nezřídka trápí vadné vstřikovače. Následná oprava rozhodně nepatří mezi levné a zcela smaže úspory vzniklé nízkou spotřebou.