Ford Fusion (od 2002)
Vloženo: 16.02.2012
Změna: 19.11.2012 15:06
Diskuze: 0
Automobilka Ford uvedla Fusion v roce 2002. Nejprve se nabízel s dvojicí zážehových a jedním přeplňovaným vznětovým motorem. V roce 2005 prošel vůz faceliftem. Ten absolvovala i příbuzná Fiesta. Fusion dostal nová přední i koncová světla, na výběrr tři barevná provedení palubní desky a nové čalounění sedadel. Změny se dotkly také masky a nárazníku. Zároveň se pod kapotu automobilu nastěhoval nový turbodiesel 1.6 TDCi o výkonu 66 kW.
Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO
Jedná se o motor, na jehož vývoji pracoval Ford spolu s koncernem PSA Peugeot Citroën. Francouzské automobilky jej nabízejí ve svých vozech pod označením HDI. V roce 2007 byla opět rozšířena nabídka pohonných jednotek. Novinkou se stal maloobjemový motor 1.25 disponující výkonem 55 kW. Bariérový test Euro NCAP absolvoval Ford Fusion v roce 2003. Za ochranu posádky při nárazu dostal čtyři hvězdičky z pěti možných, což je dobrý výsledek. Interiér automobilů vyrobených před faceliftem (r. 2005) mnozí často kritizovali kvůli lacinému vzhledu a nevalné úpravě plastů. Po omlazení ale palubní deska prokoukla, v čemž jí pomohlo i nové barevné provedení.
Nabídka místa pro posádku je znatelně lepší než ve Fiestě. Vzhledem k vnějším rozměrům vůz potěší pěkným vnitřním prostorem. Zavazadelník přepraví náklad o objemu 337 litrů (po sklopení zadních sedadel 1175 litrů). Výtku však máme k malým a nepohodlným sedačkám. Jízdní vlastnosti vozu jsou opravdu dobré. Tužší nastavení podvozku stojí za dobrým držení stopy v zatáčkách. Odpružení přitom stále stačí i na zajištění dostatečného tlumení nerovností. Většině řidičů bude vyhovovat už benzinová čtrnáctistovka, ale kdo sáhne po motoru 1.6 16V, nebude litovat. Při zachování příznivé spotřeby dokáže s vozem pěkně zacvičit. Z turbodieselů je spolehlivější slabší 1.4 TDCi. Výkonu nemá nejvíce, avšak díky nízké spotřebě si tato motorizace hledá kupce snadno.
Časté závady
Nezřídka se objevují zvlněné brzdové kotouče a ložiska kol na konci životnosti. Prozradí je typické hučení. Známé jsou také problémy s centrálním zamykáním, občas se lze setkat s vůlemi na přední nápravě či povrzáváním plastů v interiéru. Turbodieesely 1.6 TDCi jsou z nabízených pohonných jednotek nejméně spolehlivé. Na trhu ojetin se ale často s tímto motorem nesetkáte. Vyskytnout se může škubání vinou závady elektronického plynu nebo problém s podsvícením středového panelu palubní desky. Podle tabulek TÜV patří Ford Fusion mezi nejspolehlivější vozy. Velmi dobré zkušenosti s ním potvrzuje i náš autobazar.