Hyundai Getz 1.3i - 2002
Vloženo: 16.02.2012
Změna: 19.11.2012 15:09
Diskuze: 0
Korejská automobilka Hyundai zaútočila svým novým modelem pojmenovaným Getz na třídu malých vozů a vnáší do ní opět náznak zajímavého spojení malého vozu s prvky MPV. Má to pozitivní vliv především na vnitřní prostor, zvláště pak na prostor nad hlavaami cestujících. To, že si Hyundai od Getze hodně slibuje, bylo jasné hned na začátku uvedení na trh. Avšak její očekávání se splnila dřív než si vůbec mohla myslet a Getz získal třetí místo v novinářské anketě Auto roku 2003.
Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO
Pojďme se podívat, čím si ho tedy zasloužil. Exteriér nás překvapí hodně umírněným a evropským designem. Přídi tak dominují poměrně velké přední světlomety s čirou optikou a poměrně nevýrazná maska chladiče zakomponovaná do předního nárazníku. Ten je obohacen o ochranné lišty na rozích a o poměrně velký otvor zakrytý černou plastovou mřížkou. Při pohledu z boku zjistíme jak velká je kombinace vzhledu malého vozu a MPV. Krátká příď, ostrý sklon kapoty motoru, na něj plynule navazující čelní sklo de facto ve stejném úhlu. Dále pak vysoká stavba karoserie a opět krátká useknutá záď. Zde nás nejvíce zaujmou koncové sdružené svítilny a nepřehlédneme ani ochranou lištu v černé barvě, tentokrát přes celou délku nárazníku. Zadní výklopné dveře jsou dostatečně rozměrné, aby umožnily naložit i rozměrnější předměty, které zavazadlový prostor o objemu 244 litrů bez problémů pojme. A to hlavní díky své neuvěřitelné variabilitě.
Interiér působí velice jednoduše, ale příjemně. Palubní deska je vyrobena z kvalitního černého plastu a jen středový tunel je oživen imitací karbonu. Vše je velice přehledné, logicky umístěné a v dosahu řidiče. Přístrojová deska je tvořena dvojicí kruhů. Jeden obsahuje rychloměr a druhý je kombinací palivoměru a ukazatele teploty chladící kapaliny. Mezi těmito kruhy zdobenými chromovaným rámečkem najdeme ještě display palubního PC. Sedadla jsou velice pohodlná a nepostrádají ani decentní boční vedení, které dobře podrží tělo při průjezdech zatáčkou. Tříramenný volant dobře padne do ruky a díky nastavitelnosti ve dvou osách si téměř každý najde vhodnou pozici za volantem. Slušná je i výbava vozu vzhledem k třídě malých vozů. Mile mě tak překvapila kompletní elektrická výbava, dva airbagy, manuální klimatizace a samozřejmostí bylo ABS a posilovač řízení.
Motorizace
Pohonná jednotka v podobě řadového zážehového čtyřválce s tříventilovou technikou obsahu 1341 ccm3 vás určitě neohromí sportovními výkony, ale už by se jí to mohlo povést s průměrnou spotřebou. Maximální výkon 60 kW při 5500 ot/min a nejvyšší hodnotaa točivého momentu 117 Nm při 3200 ot/min dává jasně najeho, že závodit se nebude. Ale hodnota průměrné spotřeby na hranici 6 litrů naturalu na 100 km je jistou satisfakcí. Pokud tedy chcete jet trochu svižněji, je potřeba motor více točit. Jízdní vlastnosti jsou vzhledem k měkčímu nastavení podvozku komfortní, ovšem kvůli větší výšce vozu dochází k naklánění v zatáčkách a mírnému houpání. Při rychlejším průjezdu zatáčkou má vůz tendenci být nedotáčivý. S městským provozem si Getz díky rozměrům poradí na výbornou a ani delšího cestování se nezalekne, díky tomu ho náš autobazar často a s úspěchem nabízí.