Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Kia Picanto (od 2003)

Vloženo: 18.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:12 Diskuze: 0

Pětidveřový model Picanto představila automobilka Kia v roce 2003. Právě na tomto voze se poprvé promítla snaha výrobce o zvýšení kvality. Auto mělo výstavní premiéru na frankfurtském autosalonu a krátce na to přišlo do prodeje . Od vstupu na trrh se Picanto nabízelo pouze s dvojicí zážehových pohonných jednotek o objemech 1,0 a 1,1 litru. V roce 2006 ale byla nabídka rozšířena o maloobjemový turbodiesel 1.1 CRDi o výkonu 55 kW. Ten se stal nejsilnějším agregátem v tomto minivozu. Rok 2007 se nesl ve znamení faceliftu. Automobil prodělal drobné vzhledové úpravy, nabídka motorů ale zůstala nezměněna.

Bezpečnost modelu Picanto hodnotili v roce 2005 technici Euro NCAP při standardním bariérovém testu. Za bezpečnost posádky při nárazu dostala malá kia tři hvězdičky z pěti možných, což je slabší výsledek. Ochrana dětí cestujících v autosedačce doporučené výrobce byla ohodnocena čtyřmi hvězdami z maximálních pěti. V této části testu tedy Picanto dopadlo dobře. To ale neplatí pro ohleduplnost při střetu s chodcem. Tato disciplína vynesla vozu jen jednu hvězdičku. Přitom možné maximum čítá čtyři. Kia Picanto zaujme mezi minivozy dobrou nabídkou vnitřního prostoru. Verze se základní výbavou a motorem 1.0 je však pouze čtyřmístná. Zavazadelník automobilu disponuje objemem 157 litrů. To je tak na nákup, ale rozměrnější předměty se sem nevejdou.

Palubní desku tvoří tvrdé a lacině působící plasty. Avšak za jízdy řidič a posádka více vnímá vůle v řazení, a slabší odhlučnění motorového prostoru a podvozku. Základní motor je ideální pro pohyb po městě . Větší zatížení vozu se však přirozeně projeví, což platí i pro silnější agregát. Vozidla, jež pohání litrový motor a s jedenáctistovkou bez ESP, mají na zadní nápravě bubnové brzdy . Auta s agregáty 1.1 s ESP a turbodiesely využívají vzadu kotoučové brzdy. Ty jsou samozřejmě účinnější. Picanto je určeno především do městských ulic, kde se všechny motorizace ukazují jako zcela dostačující. Na delších trasách vyniká znatelně silnější turbodiesel s lepším točivým momentem. Vůz s tímto motorem je ale i na trhu ojetin dražší. Navíc se nevyskytuje tak často a existuje u něj větší riziko poruch. Jízdní vlastnosti Picanta nejsou v rámci třídy špatné. Auto však citlivěji reaguje na příčné nerovnosti, což se podepisuje na cestovním komfortu.

Časté závady

Nepříjemnou poruchu představuje zdánlivá maličkost – praskání žárovek v hlavních světlometech. Jde o častý jev a výměna není snadná. V motorovém prostoru je totiž hodně těsno a tak se odstranění banálního problému může až neuvěřitelně protáhnout. Nezřídka praskají také žárovky osvětlení registrační značky . Nepříjemnosti působí i zarezlý závit originální antény. Nejeden motorista pak před vjezdem do myčky musí použít k jejímu uvolnění kleště. Často vnikají vůle na přední nápravě. Za jízdy také mohou skřípat přední tlumiče . Setkat se lze i s vadným manuálním ovládáním vnějších zpětných zrcátek.