Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Mazda 3 (2003 - 2008)

Vloženo: 19.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:14 Diskuze: 0

Pětidveřový hatchback a sedan Mazda 3 japonská automobilka uvedla v roce 2003. Zpočátku vůz dostal tři zážehové šestnáctiventilové motory. Následující rok rozšířil nabídku turbodiesel 1.6 MZ-CD/80 kW vyvinutý koncernem PSA Peugeot Citroën a automobillkou Ford, pod jejíž křídla Mazda patří. V roce 2005 se do vozu začal montovat i slabší přeplňovaný vznětový agregát 1.6 MZ-CD o výkonu 66 kW, který má stejný původ jako o rok dříve uvedená jednotka.

Rok 2006 přinesl facelift a modernizaci. Benzinový dvoulitr dostal šestistupňovou převodovku a pod kapotu se nastěhoval nový turbodiesel 2.0 MZ-CD/105 kW. Světlo světa spatřila také sportovněji laděná varianta MPS. Ta disponuje (i přes jasný turboefekt) vynikajícím přeplňovaným čtyřválcem 2.3 MZR DISI o výkonu 191 kW. Při vývoji vozu ale vzala za své základní poučka, že podvozek má být rychlejší než motor. Agregát zůstal jediným, co je na Mazdě 3 MPS sportovního. Podvozek motoru nestíhá a tak se z auta na klikatých okreskách stává spíše neřízená střela. Automobil se vyráběl do roku 2008, kdy jej nahradil stejnojmenný nástupce. Sportovnější verze MPS byla uvedena v roce 2009. Test Euro NCAP prodělal vůz v roce 2006. Za ochranu posádky při nárazu dostala Mazda 3 čtyři hvězdičky z pěti možných. Bezpečnost dětí přepravovaných v zádržných systémech byla hodnocena trojicí hvězd z maximálních pěti.

Časté závady

Mnoho ojetých „trojek“ se potýká s opotřebenými ložisky kol, známé jsou problémy s pískáním brzd a rozhozenou geometrií přední nápravy. Autobazar upozorňuje na častější korozi výfuku a karoserie. Zde jsou nezřídka napadeny lemy zadních blatníků. Vyskytují se potíže s elektrickým ovládáním oken, ale i vadné snímače airbagů. Vozidla s vyšším počtem ujetých kilometrů mají většinou vůle na zadní nápravě.