Mazda 626 (1997 - 2002)
Vloženo: 19.02.2012
Změna: 19.11.2012 15:14
Diskuze: 0
Mazda 626 s interním označením GF byla představena v roce 1997. Na trh dorazila pouze se zážehovými motory. Příznivci nafty si tak museli počkat. Sedan a liftback doplnilo o rok později kombi. Zároveň se nastěhoval pod kapotu nový přeplňovaný vzněětový motor 2.0 DiTD s přímým vstřikováním paliva rotačním čerpadlem. Faceliftem a modernizací prošla Mazda 626 v roce 2000. Současně došlo k navýšení výkonu pohonné jednotky 1.8 16V na 74 kW. Tato úprava nejslabšímu agregátu velice prospěla.
Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO
Nástupce Mazda 6 dostala slovo v roce 2002. Bariérovým testem Euro NCAP Mazda 626 nikdy neprošla. O její bezpečnosti se tedy můžeme jen dohadovat. Potřebná data k objektivnímu však nemáme. Interiér automobilu potěší nabídkou vnitřního prostoru. Dostatek místa mají i cestující na zadních sedadlech a problém nebude ani se zavazadelníkem. Ten totiž v případě sedanu a liftbacku nabídne objem 500 litrů, kombi disponuje 480 litry. Palubní deska potěší pohledným designem, pochvalu zaslouží i pohodlná sedadla. Mnoho ojetin navíc zdobí bohatá výbava. Není problém sehnat vůz se čtveřicí airbagů, elektrickým ovládáním oken , centrálním zamykáním, ABS a mnohdy i klimatizací. Jízda s mazdou je příjemná. Automobil se chová jistě a předvídatelně. Samozřejmě nejde o vůz, jehož doménou by bylo rychlé projíždění zatáček, ale ani zde se zcela neztrácí. Měkké nastavení podvozku dobře tlumí nerovnosti. Řazení může mít vůle vzniklé opotřebením.
Celkově jde ale o opravdu povedený vůz. Zážehové motory charakterizuje kultivovaný projev a příznivá spotřeba. Agregát 1.8 16V/66 kW ale nemá sil na rozdávání. Proto doporučujeme hledat jeho silnější provedení. To se ale nabízelo až od modernizace. Osmnáctistovka se profiluje jako o něco spolehlivější než živější dvoulitr. Ten ale potěší znatelně větším výkonem 85 kW a přitom pracuje s velmi rozumnou spotřebou. V kombinovaném provozu tak můžete jezdit za 7,2 litru. Ve městě chce agregát jen o trochu více. Motor 2.0 16V existuje i s výkonem 100 kW, zde je však třeba počítat s vyšší spotřebou. Zážehové dvoulitry dva litry se nezřídka potýkají se zvýšenou spotřebou oleje. Potíže jim působí zapečené pístní kroužky. Nejslabším článkem v nabídce pohonných jednotek je turbodiesel. Ten měl do roku 2000 výkon 66 a 74 kW. Pak zůstalo v nabídce jen jeho silnější provedení. O rok později se na trh dostal s ještě větším výkonem 81 kW. Motor nesoucí označení 2.0 DiTD je vybaven přímým vstřikováním paliva rotačním čerpadlem. Právě to bývá zdrojem problémů a důvodem nákladných oprav.
Časté závady
Podle statistik poruchovosti německé STK-TÜV je Mazda 626 nadprůměrně spolehlivým automobilem. Přesto se jí některé závady nevyhnou. Častěji se můžete setkat s korozí výfuku, ale i lemů zadních blatníků. Známé jsou vůle na přední nápravě, lze naarazit na vozy se zvlněnými brzdovými kotouči nebo zatuhlou parkovací brzdou . Nezřídka se „šest-dva-šestka“ potýká s vadnými snímači ABS na zadní nápravě.