Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Mercedes-Benz E 2002 – 2009

Vloženo: 19.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:16 Diskuze: 0

Příslušnost k prémiové značce, vysoká kvalita dílenského zpracování, dobrá prostornost, velký zavazadelník, komfortní podvozek. - : Vysoké ceny značkového servisu, nižší spolehlivost, omezená trakce v zimní období (vyjma verzí 4Matic), jen průměěrné jízdní vlastnosti. Nejdříve dorazil na trh model v provedení sedan s kódovým označením W211. Hned následující rok vyjela k prvním zákazníkům také varianta kombi pod označením S211. V témže roce byla uvedena i verze s pohonem všech kol 4Matic. Rok 2004 přinesl především sedmistupňovou samočinnou převodovku 7G-Tronic.

Objevil se také model E200 NGT upravený pro provoz na zemní plyn. Modernizací prošlo „éčko“ v roce 2006. Výsledkem je vylepšení jízdních vlastností. O rok později se začala nabízet verze E300 Bluetec produkující menší množství emisí škodlivin ve výfukových plynech. Nástupce se vůz dočkal v roce 2009. Velice dobrého hodnocení ochrany posádky při nárazu dosáhl vůz v bariérových testech Euro NCAP. Prověrkou prošel sedan W211 a to už při svém uvedení na trh v roce 2002. Tehdy se hodnotila bezpečnost posádky a ohleduplnost k chodcům. Bezpečnost dětí cestujících v zádržných systémech ještě samostatně bodována nebyla a tak máme k dispozici výsledky dvou disciplín. V té první, která zajímá motoristy především, udělal mercedes velice dobrý dojem. Za ochranu posádky při nárazu si totiž připsal 33 bodů, což znamená plný počet hvězd - tedy pět. Za ohleduplnost při střetu s chodcem získal jen 4 body, které stačily pouze na jednu hvězdičku ze čtyř možných. V nabídce ojetých vozů najdete mercedesů třídy E předchozí generace dostatek. Jasnou převahu mají vznětové motorizace, což je u automobilu této třídy pochopitelné. I pro zájemce o ojetinu je to dobrá zpráva, protože životnost turbodieselů Mercedes je většinou velice dobrá. Ceny nejlevnějších automobilů se pohybují okolo 170 000 korun. Zhruba za tuto částku lze přitom sehnat sedan, za praktičtější kombi si musíte přibližně 30 000 Kč připlatit.

Vlastnosti:

Skutečně parádní disciplínou je pro Mercedes E volba a povrchová úprava materiálů, stejně jako precizní slícování jednotlivých částí. Díky tomu působí interiér vozu hodnotně a příjemně. Tento dojem navíc mnohdy podtrhují prvky komfortní výbavy, jaako je kožené čalounění. Patří sem také například elektrické nastavení volantu, který se zvedne při vypnutí zapalování, aby měl řidič více prostoru pro výstup z vozidla. U kombi zaujme i elektrická roletka zavazadelníku, jež samočinně vyjíždí při otevření víka a po uzavření zase sjede. Interiér nabídne posádce dostatek místa jak vpředu, tak na zadních sedadlech. Sedačky přitom potěší pohodlím. Zavazadelník sedanu disponuje velmi pěkným objemem 540 litrů. Kombík nabídne dokonce 690 litrů! ​Jízda Měkce naladění podvozek stojí za velice zdařilým tlumením nerovností. Po stránce komfortu je o posádku postaráno znamenitě. Ani větší nerovnosti vůz nerozhází, jen se přes ně přehoupne a jede dál. Na druhou stranu má toto naladění vliv na velký náklon karoserie v zatáčkách a dřívější opuštění jízdní stopy. Mercedes E zkrátka není tak sportovní jako třeba BMW řady 5 a právě v zatáčkách to je dobře znát. Jízdní vlastnosti „éčka“ bývají často nadhodnocovány asi kvůli jeho příslušnosti k vozům prémiových značek. V praxi pak poznáte, že se podvozek dostává na limit o něco dříve než třeba u audi nebo bavoráku. ​Motorizace Mezi zážehovými motory nenajdete agregát, který by neměl na velké „éčko“ dostatek sil. I nejslabší benzinová pohonná jednotka totiž nabídne výkon 120 kW. Osmnáctistovce ukryté pod označením E200 totiž vydatně pomáhá kompresor.

Mezi turbodiesely najdeme taktéž řadu výkonných motorů. Dva z nich ale tak dobré nejsou. Jde agregáty E200 CDI o objemu 2,1 litru a výkonu 75 či 90 kW. Tedy, pořesnější by bylo říci, že se jedná o jeden motor nabízený ve dvou výkonových verzích. Zejména ve slabším provedení nejde o žádného atleta. Model W211 (S211) není zrovna žádný vzorňák. Tabulkově je hodnocen jako podprůměrně spolehlivý. Některé závady jsou přitom v elektronice. Častěji se vyskytují vůle v uložení stabilizátoru. „Důležitý je stav jednotky brzd SBC, jež může být u vozidel s vysokým počtem ujetých kilometrů opotřebená. Pak vyžaduje výměnu,“ vysvětlije Jan Žilina, vedoucí manažer Auto Diskont. Setkat se lze i s vadným ložiskem kola nebo vůlemi na zadní nápravě. Ty mohou být důsledkem velkého zatěžování v kombinaci s kvalitou našich vozovek. Největší slabinou vozu je automatická převodovka, jež nezřídka zlobí. Kde je spolehlivost čtyřstupňových automatů z legendární „stodvacetčtyřky“? Opravy přitom nejsou vůbec levné. Zástupce Auto Diskont upozorňuje také na další poruchy: „někdy se vyskytne závada termostatu, hrozí také praskání hadic turba u automobilů se vznětovým motorem.“