Suzuki Ignis (od 2003)
Vloženo: 22.02.2012
Změna: 19.11.2012 15:25
Diskuze: 0
Japonská automobilka Suzuki uvedla pětidveřový model Ignis druhé generace v roce 2003. První řada se v ČR nenabízela. Od počátku byl automobil k dispozici s pohonem dvou i všech čtyř kol. Identickým dvojčetem je Subaru Justy. Vývoj automobilu je vvšak dílem Suzuki. Výrobce vyřešil pohon 4x4 užitím viskózní spojky. K připojení zadní nápravy tedy dochází až při prokluzu předních kol. Častěji se ale setkáte s vozy, které mají poháněnou pouze přední nápravu.
Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO
V prodeji se v České republice automobil udržel do roku 2008. Poté byl stažen z nabídky pro ČR. Bariérovým testem Euro NCAP vůz nikdy neprošel. Neabsolvovalo jej ani konstrukčně shodné Subaru Justy. Palubní desku Suzuki Ignis tvoří tvrdé plasty s nevalnou povrchovou úpravou. Dílenské zpracování je spíše podprůměrné. Prostornost nám ale přijde celkem dobrá . Tedy alespoň pokud nebudete cestovat v pěti. Cestující vzadu totiž mají dostatek místa v oblasti kolen. Tři pasažéři vedle sebe by se ale už hodně tísnili. Zavazadelník vozu nabídne objem 235 litrů, což opravdu není moc. Důvodem je mělké dno . Pod ním je utvořen prostor pro uložení pohonu zadní nápravy. Ten nepracuje zrovna ideálně. Zadní kola se totiž připojují se značnou prodlevou. Tím však výčet záporů končí. Vzhledem k vyšší stavbě karoserie to tak nevypadá, ale jízdní vlastnosti Ignisu jsou dobré. Automobil se chová jistě, je z něj výborný výhled a díky větší světlé výšce mu nevadí vyjeté koleje nebo rozbitá lesní cesta. Do vozu se montovaly tři zážehové šestnáctiventilové motory a jedna vznětová pohonná jednotka. Dostatek výkonu nabídne už základní agregát o objemu 1,3 litru. Nevíc potěší i ekonomickým provozem. Opravdu svižně se dá jezdit za sedm litrů. Vzhledem k tomu bude asi většina motoristů považovat silnější patnáctistovky za zbytečný luxus. Totéž platí pro nedostatkovou motorizaci 1.3 DDi. Tento turbodiesel pochází z dílen Fiatu.
Časté závady
Nezřídka se vyskytují problémy s viskózní spojkou pohonu všech kol. Výjimkou nejsou vůle v čepech přední nápravy. Objevuje se i koroze. Většinou ale na místech, kde byl předtím poškozen lak neopatrnou jízdou mimo zpevněné komunikace. Jde o poměrně čaastý jev. Nepříjemné mohou být problémy s posilovačem řízení. Někdy se můžete setkat s vrzáním v palubní desce nebo pískáním brzd .