Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Volkswagen Caddy (od 2003)

Vloženo: 23.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:28 Diskuze: 0

Automobil Volkswagen Caddy vstoupil na trh v roce 2003. Nejprve v čistě užitkovém provedení (skříňový vůz ) a ve verzi Kombi s druhou řadou sedadel. K dispozici byly dva zážehové a dva vznětové motory. Skutečně osobní varianta se představila o rook později. Dostala přídomek Life a zájemce o vůz si mohl zvolit, zda chce pěti, či sedmimístné provedení. Dvoumístnou lavici ve třetí řadě přitom lze snadno vyjmout. Rok 2005 přinesl nový model Caddy Tramper.

Jde o vůz upravení pro kempování. Na trhu ojetin se s ním asi jen tak nesetkáte. Světlo světa spatřila také varianta Caddy Maxi s prodlouženým rozvorem. Stalo se tak v roce 2008. Na silnice vyjela jako klasický užitkový automobil (skříňové vozidlo) a v provedení Maxi Kombi s druhou řadou sedadel. Vrchol nabídky pak představuje osobní verze Maxi Life. Bariérovou zkouškou Euro NCAP prošel Volkswagen Caddy v roce 2007. Za ochranu posádky při nárazu dostal čtyři hvězdičky z pěti možných, ochrana dětí cestujících v autosedačce byla hodnocena třemi hvězdami z maximálních pěti.

Za volantem

Caddy potěší posádku nabídkou vnitřního prostoru a to už v klasické krátké variantě. Pokud však nezvolíte provedení Life, bude vždy až příliš cítit užitkový původ automobilu. To ale neznamená, že by se s ním jezdilo zle. Jde spíš o dojem z interiiéru a použitých materiálů. Doslova děsivě působí třeba záslepka na přístrojovém štítu v místě, kde by měl být teploměr chladicí kapaliny. Ten sice v Caddy Life najdete, ale ani zde nejsou dvířka schránky před spolujezdcem. Pochvalu si zaslouží slušná sedadla a variabilita interiéru. Praktický automobil tak osloví řidiče , kteří jej dokážou využít pro práci i ve volném čase. Na trhu jsou jak pětimístné automobily, tak sedmimístné verze. Zavazadelník patří k hlavním trumfům tohoto vozu. V Kombi nabídne objem 920 litrů v základním uspořádání a lze jej rozšířit až na 3020 litrů. Life má prostor pro zavazadla o objemu 750 litrů s možností rozšíření na 2850 litrů (užitkový automobil má objem skříně 3,2 m3). Přístup do zavazadelníku je bezproblémový buď výklopnou stěnou, nebo křídlovými dveřmi. Z benzinových variant nedoporučujeme základní čtrnáctistovku, která je na vůz prostě slabá. Více sil nabídne motor 1.6, ale ani ten nemůže obstát v konkurenci turbodieselu 1.9 TDI/77 kW. Vznětové motory jsou k dispozici v několika verzích. Naprostý základ představuje velmi spolehlivý, ale i slabý atmosférický agregát 1.9 SDI o výkonu 51 kW. Jen o trochu lépe se chová pohonná jednotka 2.0 SDI/51 kW nabízená od roku 2004. Ideálem je turbodiesel. Ten základní pracující s 55 kilowatty to ale nebude. Doporučujeme 1.9 TDI/77 kW, který automobil už dokáže dobře rozhýbat, pracuje s rozumnou spotřebou a poměrně spolehlivě. To však nelze říct o problematickém 2.0 TDI/103 kW, který se potýká s celou řadou závad (praskání hlavy motoru, zvýšená spotřeba oleje, praskání rozvodového řemene, potíže s turbem). Vozidlo může pohánět i motor 2.0 CNG/80 kW na stlačený zemní plyn.