Volvo S40/V40 (1995 – 2004)
Vloženo: 23.02.2012
Změna: 19.11.2012 15:30
Diskuze: 0
Švédská automobilka Volvo nasadila do prodeje sedan S40 a kombi V40 v roce 1995. Z počátku se automobil nabízel s dvojicí zážehových a jedním vznětovým motorem, který stejně jako později uvedené dieselové jednotky pochází od francouzského Renaultu. Automobil se vyráběl v nizozemském závodě spolu s Mitsubishi Carisma. Právě podvozek tohoto vozu posloužil jako základ pro volvo.
Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO
Prošel ale úpravou. V průběhu výroby se několikrát měnila nabídka agregátů. Jedna z významných změn se udála i v roce 1998, kdy se pod kapotu vozu nastěhoval motor s přímým vstřikem paliva 1.8 GDI od japonského Mitsubishi. Do ČR se nedovážel. To však neplatí pro turbodiesel 1.9 dTi, jež nahradil doposud nabízený předkomůrkový diesel. Rok 2000 se nesl ve znamení faceliftu, změna se dotkla i interiéru, kde našly místo lepší materiály. Karoserie automobilu byla ještě více vyztužena a opět proběhly některé změny v nabídce motorů. Nejdůležitější z nich představuje nahrazení dosud používaného turbodieselu moderním motorem 1.9 dCi se vstřikováním common rail. O dva roky později prošla modelová řada S40/V40 drobným faceliftem. Druhá generace postavená na platformě Fordu Focus byla představena v roce 2003, první řadu nahradila ale až v roce 2004. Bariérovým testem Euro NCAP prošlo Volvo S40 v roce 1997. Na tehdejší dobu si odneslo opravdu dobré vysvědčení v podobě čtyř hvězdiček z maximálních pěti možných za ochranu posádky při nárazu. Ohleduplnost při střetu s chodcem byla hodnocena dvojicí hvězd.
Časté závady
Mnoho vozidel má vůle na přední nápravě, objevují se opotřebená ložiska kol i poruchy palivového čerpadla . Do roku 2001 se lze častěji setkat se zatékáním do parabol světlometů. K dalším potížím patří poruchy imobilizéru, nesouměrný brzdný účineek nebo potíže se zámkem volantu. Vyskytují se poruchy alternátoru a klimatizace.