Honda Jazz 2002 – 2008
Vloženo: 16.02.2012
Změna: 19.11.2012 15:08
Diskuze: 0
Pětidveřový automobil Honda Jazz vstoupil na trh v roce 2002 s dvojicí benzinových motor 1.2 a 1.4. Po dvou letech prošel model faceliftem a bez dalších změn vydržel až do ukončení výroby. K tomu došlo v roce 2008, kdy byl představen stejnojmenný nástupce. První generace Jazzu se trhu výrazně neprosadila. Jde však o nedoceněný vůz, který i jako ojetý má co nabídnout.
Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO
Automobil absolvoval bariérový test Euro NCAP v roce 2004, Za ochranu posádky při nárazu dostal čtyři hvězdičky z pěti možných, bezpečnost dětí cestujících v autosedačkách byla hodnocena třemi hvězdami z maximálních pěti. Dobrého výsledku dosáhla honda v disciplíně „Ohleduplnosti při střetu s chodcem“ – tři hvězdičky ze čtyř možných. Interiér Hondy Jazz překvapí nabídkou místa pro posádku. Tísnit se totiž nebudou ani cestující na zadních sedadelech, kteří mají dostatek místa i v oblasti kolen. Zavazadelník o objemu 380 litrů také není nejmenší. Navíc zde najdeme propracovaný systém sklápění zadních sedadel, kdy sedák zajíždí do podlahy a překlopená opěrka se postará o zcela rovnou ložnou plochu. V dvoumístném uspořádání vůz odveze 845 litrů nákladu (počítáno po spodní hranu oken , 1320 litrů až po střechu).
Ocenit musíme i pohodlná sedadla. Přední přitom nepostrádají kvalitní boční vedení těla. Palubní deska rozhodně není nudná. Navíc nabídne množství odkládacích míst. Chválíme i použité materiály s dobrou povrchovou úpravou. Jízdní vlastnosti jsou ozdobou vozu. Podvozek zajišťuje velmi dobré držení stopy v zatáčkách i při vyhýbacím manévru. Auto je výborně ovladatelné, řidič si však musí zvyknout na citlivé a ve vyšších rychlostech přeposilované řízení. Pokud narazíte nau automobil s mizernou svítivostí světel, měla by pomoci pouhá výměna žárovek. V nabídce se objevily dva zážehové motory, diesel se pod kapotu Jazzu první generace nikdy nedostal. Silnější motor 1.4/61 kW dovozce po čase stáhnul z nabídky pro malý zájem českých zákazníků . Rozhodně ale nejde o špatný motor! Agregát 1.2/57 kW běží tiše a spokojí se s nízkou spotřebou benzinu. V průměru lze bez problémů jezdit za 5,5 litru na 100 kilometrů. Pokud je dvanáctistovka dobře zajetá, bude i na dálnici poměrně čilá (vzhledem k papírovým hodnotám). Potěší také přesné řazení.
Časté závady
Honda Jazz se dlouhodobě řadí k nejméně poruchovým vozů. Dokládají to jak zkušenosti našeho autobazaru, tak statistiky TÜV a ADAC. Slabá místa se i díky malému počtu vozů hledají jen těžko. Častěji se autu vytýká pouze opotřebení zavěšení přední nápravy. Nezřídka se loupe lak z kovových kliček sloužících ke stahování oken. Antikorozní ochrana je na vysoké úrovni.