Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Kia cee’d (od 2006)

Vloženo: 18.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:12 Diskuze: 0

Pětidveřový hatchback Kia cee’d byl představen v roce 2006. Jde o technicky shodný automobil s Hyundaiem i30. Liší se pouze designem, ale ne nijak zásadně. Vůz měl v nabídce už od počátku tří výkonné zážehové čtyřválce a dva turbodiesely. Základníí motor o objemu 1,4 litru přitom nabídl výborný výkon 80 kW. V roce 2007 bylo na trh uvedeno kombi pod označením Sporty Wagon. Na podzim dostal slovo třídveřový hatchback. Dostal označení pro_cee’d. V roce 2009 prošel model modernizací.

Současně byla obměněna nabídka pohonných jednotek. Základní čtrnáctistovka má nyní výkon 66 kW, šestnáctistovka 92 kW. Nově byl zařazen nejslabší turbodiesel 1.6 CRDi o výkonu 66 kW. Model cee’d si získává motoristy nejen dlouhou zárukou, ale i nabídkou prostoru pro posádku. Tísnit se nebudete ani na zadních sedadlech. Zavazadelník hatchbacku disponuje objemem 340 litrů. Tato hodnota je shodná pro pěti i třídveřovou variantu. Kombi převeze náklad o objemu 535 litrů. Pohonné jednotky vozu jsou až nečekaně čilé, podvozek zajistí dostatek pohodlí a ani jízdní vlastnosti nejsou zlé. Na nejlepší automobily ve třídě to ale nestačí. Minus představují některé plasty užité v interiéru , které působí trochu levně . Často je automobilu vytýkána i menší odolnost určitých dílů vůči opotřebení. Od toho se také odvíjejí nejčastější potíže vozu . Zážehové pohonné jednotky potěší výkonem i příznivou spotřebou. Totéž platí také pro vznětové agregáty, které jsou vybaveny proměnnou geometrií lopatek turba. U těch ale existuje riziko problémů s opravdu drahými vstřikovači. Dostatek výkonu nabídne už agregát 1.4 CVVT/80 kW. Kdo chce jezdit ještě svižněji, může sáhnout po čilé šestnáctistovce. Silnější dvoulitr není tak častý. Většina motoristů ho už vnímá jako zbytečný luxus, když jsou k dispozici povedené motory s rozumnější spotřebou.

Časté závady

Zatím není známo moc problémů, které by Kiu cee’d trápily. Možná, že se některé skrývají za dlouhou zárukou a odhaleny budou až později. Cee’d se nezřídka potýká s vůlemi v čepech a silentblocích přední nápravy. Následkem rychlého opotřebení vzniikají vůle v řazení, a ze stejného důvodu se objevuje i snížená účinnost stěračů. Některé automobily trápí vrzání pedálů . Známé jsou také poruchy autorádia Siemens, což výrobce řešil svolávací akcí.