Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Citroën C2 VTR a VTS - od 2003

Vloženo: 14.02.2012 Změna: 19.11.2012 14:48 Diskuze: 0

Třídveřový model C2 uvedla francouzská automobilky Citroën v roce 2003. Současně spatřila světlo světa i sportovně střižená verze VTR. Ostřejší provedení VTS představil výrobce o rok později. V roce 2005 prošla modelová řada C2 drobnou modernizacíí a následující rok byla nabídka rozšířena o akční provedení By Loeb. Jméno veleúspěšného závodníka startujícího MS rallye s továrním Citroënem C4 WRC bylo propůjčeno opticky upraveným vozům vycházejícím z verzí VTR a VTS. Kromě modelu C2 se to týká i většího C4.

Koncem roku 2008 se přestala „cé-dvojka“ dovážet do České republiky . Lze ji však objednat. Stále se vyrábí a to včetně variant VTR a VTS. Bariérovým testem Euro NCAP prošlo klasické provedení Citroënu C2 v roce 2003. Za ochranu posádky při nárazu dostal vůz čtyři hvězdičky z pěti možných. Bezpečnost dětí byla ohodnocena třemi hvězdami z maximálních pěti a za ohleduplnost k chodcům získal automobil dvě hvězdičky ze čtyř možných. Čtyřmístný interiér nabídne solidní prostor. Přístup k zadním sedadlům přes odklopené opěradlo přední sedačky ale není nejlepší. Kladně hodnotíme přední sportovní sedadla, která poskytují tělu dobrou oporu i při rychlých průletech zatáček. Palubní deska je tvarově zdařilá, což platí i pro originálně zpracovanou karoserii. Zavazadelník o objemu 166 litrů rekordy neláme. Přístup k nákladu je zajištěn dvojicí výklopných dveří. Jedny se otevírají nahoru, druhé dolů. Vznikne tak malá plocha, na níž se lze třeba posadit, nakládka se ale ztíží, protože se s věcmi musíte více natahovat. Potěší dvojice zadních sedaček, které je možné nezávisle posouvat.

Vozy VTR a VTS staví i na bohaté výbavě, což znamená třeba v případě klimatizace značné plus pro posádku. Podvozek odvádí dobrou práci na kvalitní vozovce. Na hrbolech ale zadní náprava nepříjemně odskakuje. Tomu je třeba přizpůsobit jízdní styl. Nabídka pohonných jednotek je prostá: dva motory pro VTR a jeden pro „vé-té-eso“. Ve všech případech jde o atmosférické šestnáctiventilové zážehové agregáty. Varianta VTR může mít pod kapotou čtrnáctistovku disponující výkonem 65 kW. To není zrovna mnoho a tak příliš sportovního vyžití nenabízí. Kombinuje se s pětistupňovou manuální převodovkou. Druhou možnost představuje šestnáctistovka o výkonu 80 kW. To by samo o sobě stačilo, ale výrobce ji dodává výhradně s robotizovanou převodovkou SensoDrive a to je velký problém. Sice lze řadit pádly pod volantem, ale čekání, až tam rychlost padne, je opravdu dlouhé. Radost z jízdy tak vezme za své. Model VTS je vybaven stejným motorem, avšak spolupracujícím s manuální převodovkou. Navíc je agregát upraven, má jinou elektroniku u vačky, což v součtu znamená nárůst výkonu na 90 či 92 kW (dodávaly se obě varianty). Pokud tedy hledáte sportovně pojatý malý hatchback a chcete „cé-dvoku“, určitě volte jedině VTS! Ten však potkáte ještě méně často, než nepříliš rozšířenou verzi VTR.

Časté závady

Citroën C2 VTS a C2 VTR nezřídka trápí problémy s elektronikou, vyskytuje se pískání brzd , ale setkat se můžete i se závadami palivového čerpadla. Robotizovaná převodovka SensoDrive často odmítá poslušnost a zlobí alternátor. Pozor si dejte na ppraskající silentbloky motorů i na vůle na přední nápravě. Její zavěšení má kratší životnost. Svítící kontrolku airbagů může mít na svědomí vadný konektor.