Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Seat Cordoba od 2003

Vloženo: 22.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:24 Diskuze: 0

Cordoba se vyrábí v provedení čtyřdveřový sedan. Na trh přišla v roce 2003, tedy rok po uvedení Seatu Ibiza. Jde vlastně o prodlouženou verzi tohoto modelu. To se projevuje v nabídce míésta pro zavazadla. Zatímco Ibiza převeze náklad o objemu 265 litrů, cordoba zvládne 485 litrů. Faceliftem prošel vůz v roce 2006 a od roku 2009 již není v nabídce pro Českou republiku. Ibiza totiž dostala o rok dříve nástupce, ale Cordoba ne.

Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO

Stále se vyrábí její druhá generace, prodává se však už jen na vybraných trzích. Bariérovým testem Euro NCAP Cordoba nikdy neprošla. Vzhledem k naprosto minimálním odlišnostem od modelu Ibiza ale můžeme použít k hodnocení bezpečnosti výsledky hatchbacku. Ten prošel nárazovou zkouškou v roce 2002 a za ochranu posádky dostal čtyři hvězdičky z pěti možných. Palubní deska vozu je designově zdařilá, povrchová úprava a kvalita některých plastů by však mohla být lepší. Hodně ale záleží na výbavě, některé verze vypadají o poznání lépe. Tužší sedadla se zpočátku zdají být pohodlná. Jak jsme se ale přesvědčili, ne každý má stejný názor i po absolvování delší cesty . Prostor na zadních sedačkách je dostatečný. Z pohonných jednotek rozhodně nedoporučujeme nekultivované tříválce. Motor 1.2 HTP bude při jízdě po městě dostatečný, ale mimo něj značně ztrácí. Navíc není úsporný. Turbodiesel 1.4 TDI má zvuk jako traktor, po výkonové stránce také nenadchne. Méně nároční motoristé budou spokojeni už s nejslabším provedením agregátu 1.4 16V o výkonu 55 kW. Silnější zážehové motorizace lze jen doporučit. Totéž platí pro osvědčené turbodiesely 1.9 TDI. Do Corbody se však montoval i atmosférický diesel 1.9 SDI/47 kW. Ten je sice líný, ale platí za velmi spolehlivý. Podvozek automobilu mnoho komfortu nenabídne. Je totiž velmi citlivý na příčné nerovnosti. Jejich překonávání doprovázejí hlasité tupé rány od předních kol, což opravdu není příjemné. Držení jízdní stopy v zatáčkách není špatné, pokud jede vůz po kvalitní vozovce. Jinak má zadní náprava tendenci odskakovat. Jízdní vlastnosti můžeme hodnotit pouze jako průměrné. Zatímco řazení potěší přesností, řízení působí přeposilovaně.

Časté závady

Prakticky na denním pořádku je praskání žárovek H7 ve světlometech. U motorů 1.2 HTP selhávají zapalovací cívky, turbodiesely zase tradičně trápí vadné "váhy vzduchu". Tříválec 1.4 TDI může mít problémy s turbodmychadlem. Únik motorového oleje se oobčas objevuje u pohonné jednotky 1.2 HTP. Setkat se lze i s bezdůvodně rozsvícenou kontrolkou airbagu, vytlučenými čepy přední nápravy či opotřebenými ložisky zadních kol. Vyskytují se také závady elektrické výbavy. Autobazary nemají tento vůz příliš v oblibě a to platí i pro nás, v naší nabídce ho naleznete málokdy což je způsobeno tím, že náš autobazar udržuje vysoké kvalitativní standardy a málokterá starší Cordoba vyhoví našim požadavkům. Přesto má tento vůz své přednosti a pokud je dobře udržovaný svého zákazníka si najde.