Renault Kangoo 1.5 dCi - 2004
Vloženo: 22.02.2012
Změna: 19.11.2012 15:23
Diskuze: 0
Kangoo se po pěti letech výroby v modelovém roce 2003 představilo v důkladně přepracované podobě. Baculatá usměvavá tvář prvního Kanga nyní dostává mnohem serióznější výraz, odpovídající současnému designovému směru ostatních vozů značky. Ostřejší ryysy jsou patrné na první pohled na předních partiích karosérie. Kapota s výrazným centrálním prolisem a vlastně celá decentně tvarovaná příď by mohla klidně patřit luxusní limuzíně, ale ve skutečnosti je na dodávkách a z nich odvozených osobních verzích inovovaného Renaultu Kangoo. Renault tak asi vyhověl nářkům zákazníků na to, že největší konkurenti - dvojčata Berlingo/Partner - vypadají podstatně dospěleji.
Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO
Inovované Kangoo má mimo přepracované přídě dále nová koncová světla, změny na bočních dílech karosérie a nový interiér, ve kterém byl kladen důraz na snížení hluku za jízdy. Během léta se do ČR dostala i inovovaná verze Kanga s trvalým pohonem všech kol, která je cenově dostupnou alternativou dnes tolik populárních SUV. Nejlevnější Kangoo 4x4 lze koupit již za 501.000,- Kč.Verze 1.5 dCi Privilége, která v srpnu prošla redakčním testem, ale zůstává vrcholem řady s pohonem přední nápravy. Ještě před faceliftem se do Kanga dostaly moderní maloobjemové vznětové motory Renaultu, což je stále velmi cenná deviza tohoto vozu. V této třídě je zatím malý diesel výjimkou. Značky koncernu PSA sází na motory 1.9 D (51 kW) nebo 2.0 HDI (66 kW), Fiat Dobló jezdí s agregátem 1.9D (46 kW) nebo 1.9TD (74 kW) a Opel Combo Tour má šestnáctiventilové motory 1.7 TD (48 nebo 55 kW). Náš Renault se vstřikováním common-rail získává z objemu 1461 cm3 60 kW, prodává se i slabší a lacinější 48 kilowattová verze. Tyto motory jsou montovány také do Clia, Méganu (test najdete zde), Nissanů Micra (test najdete zde) a Almera. Přednostmi vznětových jedna pětek jsou relativně klidný chod a nízká spotřeba. Při pohledu na výkony (a vyšší průměrné spotřeby) užitkové konkurence , je Kangoo s malým moderním dieselem optimální variantou. Výrobce udává kombinovanou spotřebu naší 60 kilowattové verze 5,3 litru (slabší verze má vyšší spotřebu 5,5 l/100 km), ale my jsme s Kangem v ideálním letním počasí najeli 900 km se spotřebou 6,5-7,5 litru. Druhá hodnota náleží městskému režimu. Vyšší reálná spotřeba má své opodstatnění ve stále zapnuté klimatizaci, která měla, při teplotách přes 30 °C, s chlazením velkého objemu kabiny Kanga značné problémy. Při klidné jízdě na dálnici by se s Kangem dalo přiblížit k pětilitrové hranici spotřeby paliva.
Jízda s Renault Kangoo
Jízda s Kangem ničím nepřekvapí. Je znát pokrok proti předchůdci, ale brzdy jsou stále slabé, řazení rychlostí poněkud „gumové a přirozená je značná citlivost na boční vítr. Motor se 60 kW a točivým momentem 185 Nm při 1750 ot./min nemůže s 1200 kg pohotovostní hmotnosti Kanga mnoho dělat. My jsme s novým vozem zrychlili na 100 km/h za více než 13 s, výrobce slibuje hodnotu 12,5 s a maximální rychlost 155 km/h. Je to druhé nejrychlejší Kangoo hned po 70 kilowattové zážehové 1.6 16V (ta jede nejvíce 170 km/h a 0-100 km/h zvládá za 10,7 s). Karosérie včetně nárazníků našeho vozu byla lakována v efektní tmavě červené metalíze (příplatek +10.000,- Kč), která dodala původní užitkové karosérii nádech „dražšího vozu . Vysoká stavba vozu (výška 1825 mm) činí nastupování na přední sedadla velmi pohodlným úkonem i pro starší osoby. Dozadu se dostanete bočními posuvnými dveřmi (od výbavy Expression výše, jsou dveře na obou stranách sériově, jinak dostanete ty levé za příplatek 12.000,- Kč). Po otevření dveří je k dispozici velkorysý boční vstup o rozměrech 600 x 1100 mm. V tomto případě je dědictví po užitkové verzi vítanou charakteristikou Kanga. Nová sedadla poskytují více bočního vedení než ta původní, přítomny jsou nastavitelné opěrky hlavy, které lze taky bezpečně zajistit v nastavené poloze. Výšku nad hlavami cestujících 1160 mm (vpředu), resp. 1140 mm (vzadu) zřejmě většina lidí nevyužije.
V Kangoo se sedí více vzpřímeně než v běžném voze, ne však nepohodlně. Přístrojová deska z tvrdých plastů (jiné snad v této třídě ani nelze očekávat) je podstatně kvalitněji zpracována než v prvním vydání Kanga, ale skřípání plastů se zatím zcela nepodařilo eliminovat. Na přístrojovém štítu před řidičem je standardizovaný otáčkoměr pro všechny motory (bez červeného pole), jehož stupnice končí hodnotou 7000 ot./min, což je u dieselu, který má max. otáčky podstatně níže trochu divné. Rádio Renault s CD přehrávačem a odděleným displejem je poměrně nákladnou položkou příplatkové výbavy (+16.000,-Kč). V interiéru automobilu se základní cenou přesahující půlmiliónovou hranici překvapí nečalouněné plochy, odhalující vnější barvu vašeho vozu. Ta naše byla rozhodně krásná, ale k příjemnému pocitu na palubě by přispělo důkladnější čalounění. Technici Renaultu sice Kango oproti předchozí generaci výrazně utišili (dle údaje výrobce o dobré 3 dB při rychlosti 130 km/h), ale kdyby použili další izolační hmoty v interiéru, odstranil by se pocit „jízdy v dodávce , který posádka při jízdě v Kangu zaznamená. Zde je již užitkový původ vozu méně příjemný. Záď vozu, po otevření vzhůru výklopných dveří, připomíná tlamu velryby, která je připravena pozřít vše, co jí přijde do cesty. Přísně pravidelný objem zavazadlového prostoru má největší hodnotu 2,6 m3 při sklopených zadních sedadlech (slušný základ je 650 l), nejužší místo mezi podběhy má na šířku 1150 mm, odvézt lze až 1,8 m dlouhý předmět (lyže) a využitelná výška úložného prostoru lehce přesahuje 1,2 m.
Podlaha kufru je u nezatíženého vozu 550 mm nad zemí, plnohodnotné rezervní kolo je umístěno pod podlahou kufru, ale zvenku. Vysoký vůz vtipně využívá objem kabiny přídavnými schránkami(u výbavy Privilége sériové, u Expression za příplatek 5.900,- Kč), které připomínají stejné úložné prostory v letadle. Nad hlavou řidiče a spolujezdce je další přihrádka na drobnosti. K prostoru pro zavazadla tak přibylo dalších 100 litrů úložných prostor. Z Kanga se po nedávném faceliftu stal elegán, který může mít pod kapotou dobrý maloobjemový vznětový motor, nabízející v dané třídě dostatek jízdní dynamiky a příznivou spotřebu k tomu. Vrcholná verze Privilége má mnoho komfortních příjemností, ale na druhou stranu překvapí jednoduchým čalouněním interiéru, který je stále hlučnější než osobní vozy stejné cenové kategorie. Kangoo nedávno získalo velmi dobré hodnocení v nezávislém testu pasivní bezpečnosti EuroNCAP, takže také v této oblasti jde o moderní automobil. Autobazary doporučují volbu tohoto typu auta, pro jeho velkorysý prostor, který je možno využít pro práci i zábavu.