Honda Civic 2000-2005
Vloženo: 16.02.2012
Změna: 19.11.2012 15:08
Diskuze: 0
Sedmá generace japonského bestselleru se stylizovaným H ve znaku se vyráběla coby třídveřový a pětidveřový hatchback, sedan a kupé. Čekala ji pětiletá kariéra a Evropané se mohli těšit i na ostré provedení Type-R, které bylo v šesté generaci k mání poouze v Japonsku. Sedmá řada Civicu byla představena na podzim roku 2000 v Paříži coby pětidveřový hatchback, sedan a kupé.
Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO
První varianta svými rozměry připomínala spíše malé MPV, měla také prodloužený rozvor na 2680 mm a řadicí páku umístěnou v přístrojové desce. Čtyřdveřová klasika, ve své domovině prodávaná jako Civic Ferio, zaujala na tuto kategorii sportovnějším vzhledem. Nejzajímavější na něm byla bezesporu zadní světla, která tvořila část hrany víka zavazadlového prostoru (podobné řešení použil již Mercedes-Benz u třídy C W202 v roce 1993). Rozvor náprav u všech ostatních karosářských variant byl shodný s předchozí šestou generací – 2620 mm. Třídveřová verze se pak objevila na jaře 2001 v Ženevě, kdy byl odstartován evropský prodej celé řady. Její rozvor byl oproti pětidveřové zkrácen o 105 mm a zachovala si poněkud nesportovní, ale praktické umístění řadicí páky v lepším dosahu řidičovy ruky.
Motorizace
Nabídka motorů pro zákazníky na starém kontinentě začínala zážehovým agregátem o objemu 1,4 litru s výkonem 66 kW, dále byla k mání šestnáctistovka s 81 kW – obě pohonné jednotky dostaly vylepšené variabilní časování ventilů VTEC-II. Dva motory 1,7 llitru, jeden s výkonem 88 kW, druhý šestnáctiventilový s 92 kW, byly v nabídce pouze pro kupé, které se vyrábělo ve Spojených státech. Sedany pocházely z Japonska a Turecka, hatchbacky z Velké Británie. Zvláštní kapitolou byl Civic Type-R. První fotografie se objevily již zkraje roku 2001, Honda nejvýkonnějšího zástupce této modelové řady postupně odhalovala a oznámila, že se tentokrát dočká i Evropa. Premiéru měl tento model s ostatními třídveřovými hatchbacky v Ženevě 2001, prodej začal až v lednu následujícího roku. Hot hatch byl poháněn dvoulitrem s výkonem 147 kW, pod kapotou tedy klusalo stádo rovných dvou set koní. Pochopitelně nedopovaných, jak je u Hondy zvykem.
Automobil také postrádal všemožné elektronické systémy, stačil mu pouze protiblokovací systém ABS a distribuce brzdné síly EBD. Sezona 2002 přinesla ještě krotší třídveřovou verzi Sport se stodesetikoňovou šestnáctistovkou, do Civicu se ovšem konečně nastěhoval i přeplňovaný vznětový agregát – turbodiesel 1,7 CTDi se 74 kilowatty. V září 2003 následovala decentní vzhledová modernizace – nové nárazníky, maska chladiče, grafika zadních světel. V motorové paletě přibyl zážehový dvoulitr s výkonem 110 kW. V tomto provedení se Civic udržel ve výrobě bez dalších změn dva roky, na podzim 2005 byl nahrazen současnou futuristickou osmou generací, kterou předznamenal už koncept pětidveřového hatchbacku z jarního ženevského autosalonu.