Všechny kategorie
Ford Ka 1996 – 2008
Vloženo: 16.02.2012
Změna: 19.11.2012 v 15:06
Diskuze: 0
V ČR se vůz prodával s airbagem řidiče ve standardu. Za airbag spolujezdce a ABS se muselo připlácet. V roce 2000 byla rozšířena příplatková výbava o boční airbagy. Rok 2003 přinesl sportovně laděný model SportKa a roadster StreetKa (design Pininffarina). Obě verze pohání agregát 1.6/70 kW, zatímco běžná provedení se nabízejí výhradně se třináctistovkou. O dva roky později prošel model drobnou úpravou vzhledu.
Ford Fusion (od 2002)
Vloženo: 16.02.2012
Změna: 19.11.2012 v 15:06
Diskuze: 0
Automobilka Ford uvedla Fusion v roce 2002. Nejprve se nabízel s dvojicí zážehových a jedním přeplňovaným vznětovým motorem. V roce 2005 prošel vůz faceliftem. Ten absolvovala i příbuzná Fiesta. Fusion dostal nová přední i koncová světla, na výběrr tři barevná provedení palubní desky a nové čalounění sedadel. Změny se dotkly také masky a nárazníku. Zároveň se pod kapotu automobilu nastěhoval nový turbodiesel 1.6 TDCi o výkonu 66 kW.
Ford Focus RS 2010
Vloženo: 16.02.2012
Změna: 19.11.2012 v 15:06
Diskuze: 0
O nejšílenější předokolce současnosti – Ford Focus RS – jsme zde už přednedávnem psali. Nyní má tento model za sebou první testy, v nichž mimo jiné změřil na okruhu Nordschleife změřil síly s kupé Nissan 370Z, reprezentujícím klasickou koncepci s pohhonem zadních kol, a tak se dnes na toto téma rozhovoříme trochu šířeji. Rozepisovat se o Focusu RS dopodrobna nemá moc smyslu, protože už toho o něm bylo všude napsáno spoustu. Ale proč si vlastně nepřipomenout znovu, jak tohle auto jezdí?
Ford Fiesta 2002-2008
Vloženo: 15.02.2012
Změna: 19.11.2012 v 15:06
Diskuze: 0
Čtvrtá generace Fiesty nahradila na počátku roku 2002 svou předchůdkyni, která po konstrukční stránce pocházela ještě z osmdesátých let. Výrazně hranatým designem nijak neomračovala, technikou ale pochopitelně výrazně pokročila. Může se pochlubit zejména výtečnými jízdními vlastnostmi a vysokou spolehlivostí. iesta byla představena na podzim roku 2001, k prodejcům Modrého oválu, potažmo k prvním zákazníkům, se dostala na začátku roku následujícího.
Ford C-MAX od 03
Vloženo: 15.02.2012
Změna: 19.11.2012 v 15:06
Diskuze: 0
Model C-Max uvedla automobilka Ford pod názvem Focus C-Max v roce 2003. Využila tak již zavedeného jména jednoho ze svých úspěšných modelů. Vůz se dostal na trh s dvojicí zážehových a dvojicí vznětový motorů. O dva roky později se počet nabízenýchh pohonných jednotek rozrostl, což se dělo i v roce 2006. Následující rok byl model přejmenován na Ford C-Max. Na podzim 2009 byl představen nástupce – C-Max druhé generace a to i v prodlouženém provedení. K prvním zákazníkům se však dostane až ve druhé polovině roku 2010. Do té doby zůstane v prodeji automobil první řady.
Fiat Stilo 1.6 16V - 2002
Vloženo: 15.02.2012
Změna: 19.11.2012 v 15:05
Diskuze: 0
Na začátku roku 2002 se na našem trhu objevuje novinka italské automobilky Fiat pod názvem Stilo, které nahrazuje dvojčata Bravo/Brava. Model Stilo už má shodné jméno jak pro třídveřovou tak pro pětidvéřovou verzi. Automobilka Fiat se rozhodla konečnně smést ze stolu nepříznivé ohlasy na kvalitu jejich produktů a modelem Stilo zahájit přímý boj s nejlepšími konkurenty v nižší střední třídě. Po designové stránce nemá nový model nic společného se svým předchůdcem.
Fiat Sedici 2,0 MultiJet 4x4 - 2008
Vloženo: 15.02.2012
Změna: 19.11.2012 v 15:05
Diskuze: 0
Fiat představil model Sedici již v roce 2006, ale na český trh jej uvedl až v roce 2008. Měli jsme tedy vlastně necelé dva roky na to, abychom si zvykli na sourozence Suzuki SX4. Ten je u českých prodejců japonské značky od jara 2006. Modernizovanné Sedici je, stejně jako dříve, k dispozici ve dvou úrovních výbavy, s pohonem 4x2 nebo 4x4, se zážehovým nebo vznětovým motorem.
Fiat Panda od 2003
Vloženo: 15.02.2012
Změna: 19.11.2012 v 15:05
Diskuze: 0
Fiat vždy malé vozy uměl. Na začátku tohoto století se navíc ocitl v těžké ekonomické situaci. Druhá generace Pandy, která svou předchůdkyni nahradila na podzim 2003 po neuvěřitelných třiadvaceti letech, italský koncern dostala z nejhoršího. S názvem nového modelu to ovšem nebylo zprvu jednoduché. Na původních firemních fotografiích z února 2003 byl dokonce uveden Fiat 169, ale turínští se nechtěli vrátit k číselnému označení. Upozorňovali, že do premiéry v Ženevě se jméno ještě změní. Stalo se, na stánku Fiatu se představil nový model Gingo. Jenže, do celé záležitosti se vložil Renault, jméno prý bylo až příliš podobné Twingu. S nástupem podzimu bylo u Fiatu rozhodnuto, vrátíme se k Pandě!
Fiat Multipla - od 1998
Vloženo: 15.02.2012
Změna: 19.11.2012 v 15:05
Diskuze: 0
Označení Multipla nesl už prapředek dnešních malých vanů, vyráběný v letech 1956-1969 na bázi veleslavné šestistovky. Tohle auto bylo oblíbené zejména mezi taxikáři. Po takřka třech desítkách let od ukončení výroby přišel jeho ideový nástupce, který měl stejně jako původní předloha šest samostatných sedadel ve dvou řadách po třech. Nuova Multipla se poprvé objevila již v roce 1996 jako prototyp. Označení koncept není příliš vhodné, neboť se jednalo o prakticky sériové auto, byť se lišilo designem kol a lakovanými nárazníky.
Fiat Bravo 95 - 01
Vloženo: 15.02.2012
Změna: 19.11.2012 v 15:04
Diskuze: 0
Při uvedení na trh se nabízely čtyři zážehové a jeden atmosférický vznětový motor. To se ale změnilo o rok později, kdy rozšířila nabídku nová benzinová šestnáctiventilová šestnáctistovka a dva turbodiesely. Úlohu základní pohonné jednotky stále plnila čtrnáctistovka. To se však změnilo v roce 1998. V rámci modernizace se totiž pod kapotu dostal zážehový čtyřválec o objemu 1,2 litru a výkonu 59 kW, který se stal novou základní motorizací. Objevil se také první turbodiesel 1.9 JTD/77 kW se vstřikováním systémem common rail.